Hardlooptraining bij RTC

Is triathlon eigenlijk een individuele sport…? Een goede teamspirit is er bij RTC zeker aanwezig. Samen trainen voor een nieuwe doelstelling is toch het mooiste wat er is! Zie onderstaand een aantal mooie foto’s van RTC’ers in actie tijdens verschillende looptrainingen. Bij RTC kun je het hele jaar deelnemen aan verschillende looptrainingen gedurende het seizoen.

Herfst, winter en lente
Op donderdag van september tot juni start de looptraining om 19.15 uur vanuit de kantine van HPSV (Haaglanden Politie Sport Vereniging) in het Zuiderpark. We lopen in en rond het Zuiderpark, en ook regelmatig daarbuiten. Het Zuiderpark leent zich uitstekend voor leuke routes, rondjes en ook voor cross- en klimwerk. De training eindigt rond 20.45 uur. Bij HPSV is er kleed- en douchegelegenheid en een kantine. Na de training blijven veel RTC’ers hangen om met elkaar gezellig wat te drinken. Daarnaast wordt er in de winter gezorgd voor een aantal trailrun trainingen  in een andere omgeving (o.a. in Meijendel).  Deze trainingen zijn er uiteraard op gericht van de natuur te kunnen genieten en betreffen een lange duurloop. Bij de looptraining op de donderdag ligt de focus op het verbeteren van je looptechniek en het optimaliseren van je uithoudingsvermogen aan de hand van tempo interval trainingen.

Zomer
Gedurende de zomermaanden, ongeveer van half juni tot eind augustus, trainen we op de donderdagavond op strand, bos en de (puin)duinen. We verzamelen dan om 19:15 bij Haag atletiek. Hoewel de zomerlooptrainingen in de vakantietijd wat rustiger zijn, zijn ze door de prachtige omgeving zeer geliefd. Als je zorgt dat je er om 19:00 klaar voor bent, kun je ook nog even een korte maar pittige core stability training meepakken.

Ook op zaterdag ochtend om 09:30 kan er bij Haag aan een leuke looptraining meegedaan worden. Als je voor het eerst komt, zorg dan dat je op tijd bent, en laat je indelen bij de juiste loopgroep, op basis van je 10 km record.

De prestaties van onze leden variëren van recreatief tot zeer fanatiek. Er zijn leden die de 10 km in ruim een uur lopen, en er zijn er die deze afstand in 35 minuten doen. De meeste leden trainen voor de middellange afstand (10 km). Maar aan de marathon van Rotterdam en de CPC (halve marathon) doen ook altijd heel wat mensen mee. In overleg met de trainingscoördinator kunnen schema’s opgesteld worden.

Protocol

Ook voor de hardlooptraining geld een protocol hardlopen (1).